2009. január 19., hétfő

Harmadik adás - Műsor szerkezete

A harmadik adás zeneszerzőjének Schubert-et választottam. Elsőként a D. 664es A dúrban írt zongora szonátájának első tételét az allegro moderato-t hallhattuk. Hamarosan következik majd a második tétel az Andante, de azelőtt a mai adást szeretném röviden és lenyegretörően ismertetni, hátha meggyőzök valakit, hogy tovább hallgasson bennünket.
Gondolatok a Szép Szeretetről című műsorpontunkat ott folytatom ahol a múlt héten abbahagytam. Az utolsó mondatok ezek voltak: Az Úr kapcsolatot akar. Ő meg én. A Szép Szeretet meg én. Hogy mi lesz ebből? Kérdeztem mindegy lezárva a gondolatmenetet és önöknek is időt hagyva, nektek is időt hagyva drága testvérek, hogy tovább elmélkedjetek, Chopint hallgattunk. Amolyan költői kérdésnek szántam, de mégis érkezett rá válasz. Az egyik hallgatónk ezt írta nekem: Hogy mi lesz ebből? Hát szép szeretet. Meglepett a válasz, pedig teljesen egyértelmű. Nyilvánvaló. Magam is ezt a válaszoltam volna, ha tőlem kérdezik. DE hogyan jön létre a Szép Szeretet? És hova is vezet ez a Szép Szeretet? Ma ezekre a kérdésekre keressük a választ.
A művészek tanúságtételének mai főszereplője tehát Franz Schubert lesz, és ebben az adásban is Dr. Patrick Kavanaugh Híresz zeneszerzők hitéletéről írt könyvéből idézek majd.
Mit mond a Szentírás a művészetről? “Arra irányuljon a figyelmetek ami igaz...” - ezt az igerészt jártuk körül a múlt héten, ma pedig tovább megyünk: “Arra irányuljon figyelmetek ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami dicséretes, ami erényes és magasztos. Amit tanultatok és elfogadtatok, amit hallottatok és láttatok tőlem: az tegyétek és veletek lesz a békesség Istene.”
A Filippekhez írt levélből vett igerész mellett még János evangéliumából Jézus imájának egy részletére is utalok majd.
Művészek a művészetről című műsorpontunk ma kissé átalkul és a mi a művészet egyszerűsített címet kapja csak azért mert a mai meghatározás nem művész részéről érkézik, hanem egy egyházi személy részéről. Ennek a változásnak én személy szerint nagyon örülök, mert helyén valónak ítéltem meg és ígérem, hogy ahogyan haladunk előre majd más változásnak is helyet adok. A következő adásban például lesz egy vendégem, akinek a nevét egyelőre még nem árulom el, hiszen még nem döntöttem el, hogy ki is legyen az, és ezt a bejelentést csak azért tettem, hogy ígéretnek minősüljön és saját magam csípkedésére késztessen. Minden adásban szeretnék majd vendégül látni valakit, mert nem tartom jó dolognak, hogy egyedül monológizálok és okoskodok folyamatosan. Annyi áldott és okos és erős hitű kersztény embert ismerek, elterveztem hát, hogy jól kifaggatom őket, hogy gazdagodjunk és ha úgy van meg is vigasztalódjunk általuk, ahogy Pál is írja a Rómaikhoz címzett levelének rögtön a elején.
És ha már a változásoknál, alakulásnál, formálódásnál... hogyismondjam fejlődésnél tartunk... próbáltam elkerülni ezt a szót, mert talán nem nekem kellene ezt használni... na mindegy... amit mondani akarok az az, hogy létrehoztam a Szép Szeretet műsor blogját. Az interneten tehát megtalálható az adás írott formában a www.szepszeretet.blogspot.com címen. Megjegyzéseket, véleményeket, kérdéseket és javaslatokat nagyon nagyon szívesen fogadom itt is. Nagyon nagy segítség számomra minden visszajelzés és velem igazán nem kell udvariaskodni. Ezt azért mondom, hogy bátran írják meg negatív véleményüket is. Szóval bátorítsanak vagy bátortalanítsanak! Tegyék, ahogyan jónak látják. Mindkettő javamra válik, mert szeretem az Urat. Ezért előre is köszönök minden hozzámvalót. Most ígeretemhez híven Schubert D 664 es A dúr zongoraszonátájának második tételét hallgatjuk meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése