2009. január 19., hétfő

Harmadik adás - Mi a művészet?

A művészet definíciója ma az anglikán egyház egyik püspökjétől Peter Watsontól érkezik.

“A művészet az emberi elme, szív és szellem reakciója, válasza a bennünket körülvevő világra. A transzcendens utáni vágyakozásunk kifejeződése és a Teremtő Isten és az élő Szellem kreatív munkájában való részvétel.“

hmm.. Azt hiszem Peter Watsont is ugyanaz a Szent Lélek tanította, aki engem is. Peter Watson is megértette, hogy a világ elől nem elbújnia kell a művésznek, hanem reagálnia kell rá. És milyen csodálatos, hogy aki valamely művészeti ágban dolgozik az résztvesz Isten kreatív munkájában. A múlt héten meglátogattam Washingtonban a Smithsonian múzeum Oceán termét, és álmélkodva néztem, hogy milyen gonddal és tökéletességgel van megalkotva minden állat a legkisebb egysejtűtől a hatalmas bálnáig. Nyilván nem kell ehhez múzeumba menni, elég, ha az ember elmegy és sétál egyet a mezőn. Egy négyzetméteren is akad csodálni való elég.
Ez a meghatározás igencsak bátorít engem. Szoktam attól félni, hogy nem vagyok elég kreatív vagy nincs jó ötletem, de ha én ezzel a nagyon nagyon kreatív Istennel élek együtt, vagyis él Ő az én szívemben, aki nincs mitől félnem. Félelem helyett több időt kellene töltenem vele, biztosan egészen meglepő ötletekkel tudna ellátni hiszen mégiscsak Ő találta ki a kacsacsőrű emlőst is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése